- درآمدهای مالیاتی به بیش از دو برابر درآمدهای نفتی رسید
- صادرات ۹.۱ میلیارد دلاری ایران به بریکسیها
- تجارت ۲۵ میلیارد دلاری ایران و اعضای بریکس در ۵ ماهه نخست امسال
- دو روایت؛ یک چشمانداز/ اقتصاد کشور به کدام سو میرود؟
- رشد بخش نفت در دولت سیزدهم رکورد پس از انقلاب را زد
- ایران راه حل بنبستهای ترانزیتی در منطقه است
- رشد ۱.۳ درصدی بخش معدن در بهار امسال
- گرانفروشی ۴۰درصدی فولاد در بورس کالا/ با توهینها عقبنشینی نمیکنم
- کارگروه ملی هماهنگی مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شد
- هدفگذاری برای تجارت ۴۰ میلیارد دلاری با عراق
- کاهش رشد نقدینگی و افزایش صادرات نویدبخش بهبود شرایط اقتصادی
- نهمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تشکیل شد
- مصوبهای در خصوص واردات خودرو با ارز خشکبار وجود ندارد
- رشد در فراز؛ تورم در نشیب
- اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درباره ابهامات مربوط به دریافت شناسه کالا و خدمت
به جای خودرو، خودروساز وارد کنید
به گزارش پایگاه خبری طلوع اقتصاد،
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است برای اینکه مسئله خودرو در کشور بهتر حل شود و خودرو باکیفیت، با هزینه کمتری در اختیار مصرفکننده قرار گیرد باید به جای واردات خودرو، خودروساز وارد کنیم.
محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: خودروسازان داخلی از آزاد شدن واردات خودرو استقبال میکنند و این امیدواری وجود دارد که فشاری که در سالهای گذشته بر بخشهای مختلف این صنعت وارد شده، با آزاد شدن ورود خودروهای خارجی کاهش پیدا کند و صنایع داخلی با مشکلات کمتری به کار خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه در واردات خودرو باید برخی شروط در واردات خودرو رعایت شود، تشریح کرد: ما در این سالها با مشکلاتی در زمینه ارتباط با شرکتهای خارجی مواجه بودهایم که یکی از آنها، نبود خدمات پس از فروش در ایران است. به این ترتیب که اگر قطعه یک ماشین خارجی در ایران خراب شود و در بازار وجود نداشته باشد، عملا آن خودرو قابل استفاده نیست. به این ترتیب شرکتهای خارجی از محدودیتها و تحریمها علیه ایران به سود خود استفاده کردهاند.
بیشتر بخوانید:
برای دیدن و مطالعه دیگر اخبار حوزه اقتصادی اینجا کلیک کنید
عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توقف فروش برخی قطعات به شرکتهای ایرانی، بیان کرد: ما باید این سوال را خودمان بپرسیم آیا منطقی است که از کشوری که به ما قطعه خودرو نفروخته، خودرو وارد کنیم؟

نجفی منش به قیمت بالای خودروهای استاندارد در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: یک خودرو که استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کرده باشد، احتمالا قیمتی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهد داشت و باید دید این ماشین زمانی که به ایران برسد با چه قیمتی عرضه خواهد شد. حتی خودرویی هندی که با اهداف اقتصادی تولید شده نیز قیمتی بین شش تا ۷۰۰۰ دلار دارد و از این رو این تصور که خودرو خارجی وارد بازار میشود و اقشار کم درآمد امکان خرید آن را پیدا میکنند، از اساس غلط است.
وی ادامه داد: واردات یک خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار هزینه دارد اما تولید همان خودرو در ایران حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه دارد. از این رو ای کاش به جای آنکه اصرار بر واردات خودرو باشد، تصمیم گیران به واردات خودروساز و استفاده از آنها در ظرفیتهای داخلی برنامه ریزی کنند.
- بخش خصوصی میتواند طی دو سال زیرساختهای گردشگری را بهبود دهد
- هیات وزیران، موانع سرمایهگذاری در صنعت گردشگری را از میان بردارد
- تبعات بحران هزینه زندگی برای مردم انگلیس چیست؟
- صادرات گاز ترکیه به رومانی اجرایی میشود
- سیمان در بورس ماندنی شد
- آئیننامه اجرای قوانین نباید توسط دستگاه متولی تدوین شود
- دیدار معاون وزیر بازرگانی عراق با رئیس اتاق ایران
- به ۲۵۰۰ خانوار تهرانی زمین رایگان اهدا میشود
- رشد ۱.۳ درصدی بخش معدن در بهار امسال
- تعطیلی دولت چه تبعاتی برای اقتصاد آمریکا دارد؟