- چانهزنی جامعه کارگری و کارفرمایی در تعیین دستمزد
- عیدی ویژه وزیر ارتباطات به مردم
- واریز سود سهام عدالت از امروز؛ از ۶۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان
- بانکمرکزی برای انتشار آمار تورم انتخاب مناسبتری است
- تجارت ایران و عراق سال آینده افزایش مییابد
- نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- تسهیل اجرای قانون پایانههای فروشگاهی برای کسب و کارها
- عرضه مستقیم سیب و پرتقال شب عید با قیمت مصوب
- عملیاتی شدن قطار سریع السیر مشهد-تهران در ۱۴۰۲
- بهرهبرداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز
- بهرهبرداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز
- سامانه فکتورینگ مانعی برای تقلب
- سامانه فکتورینگ به چرخه تامین مالی کشور اضافه شد
- تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت
- واردات گوشت از رومانی و استرالیا از هفته آینده
زیان ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان
به گزارش پایگاه خبری طلوع اقتصاد،
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه خودرو پیشانی کار سازمان است، گفت: زیان به خودروسازان که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و با احتساب سود از دست رفته بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومان میشود.
حسین قربان زاده در دومین نشست هماندیشی صاحبنظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو با وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: جلساتی بین وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی و دارایی هم با حضور دو وزیر و هم چندین جلسه بدون حضور دو وزیر در زمینه واگذاری سهام دولت در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایرانخودرو و سایپا برگزار شده است که در جلسات پیشین و همچنین در نشست نخست با دانشگاهیان که در دانشگاه علامه برگزار شد، نظرات حاضران معطوف به بهرهوری و کارایی صنعت خودرو و اینکه مدل واگذاری چگونه باشد، بوده است.
وی ادامه داد: در نهایت با برگزاری این جلسات به یک پیشنویس رسیدیم که برای جمعبندی نهایی باید کارشناسان نظر میدادند.
بیشتر بخوانید:
برای دیدن و مطالعه دیگر اخبار حوزه اقتصادی اینجا کلیک کنید
رئیس سازمان خصوصیسازی خاطرنشان کرد: در این جلسات فضای کلی واگذاری صنعت خودرو مطرح شد و قرار است که در این جلسه موضوعات را عینی و جزئی پیش ببریم. اغلب افراد و کارشناسان نسبت به وظایف حاکمیتی دولت در این دو شرکت انتقاد داشتند و اینکه دولت میتوانست بهتر از این در حوزه مسائلی مانند قیمتگذاری و زیان به خودروسازان که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و با احتساب سود از دست رفته بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومان میشود، عمل کند.

قربان زاده ادامه داد: باید در این زمینه به تبادلنظر رسید و این نقشه که ایستگاههایی داشته باشد و اینکه این ایستگاهها در چه زمانهایی باشد، با نظر کارشناسان تأمین شود. همچنین نقد جدی به خودسهامداری خودروسازان مطرح شده است و اگر دولت حاکمیت شرکتی را بپذیرد و رای دولت در اقلیت و به اندازه سهامش تثبیت شود و قوانین حاکمیت شرکتی اجرا شود، موضوع واگذاری به راحتی محقق خواهد شد؛ البته در مورد شرکت سایپا قفل سهامداری باید به شکل دیگری باز شود.
وی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی بالاخره پس از تغییر و تحولاتی که در حوزه عملکرد داشته است، بر موضوع خودرو متمرکز شده و این موضوع پیشانی کار این سازمان در زمان حاضر تلقی میشود چراکه مزایده بسیار بزرگ و خوبی برگزار کردیم و موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز حل شد و اکنون باید موضوع خودرو را با تمرکز بیشتر رسیدگی کنیم.
رئیس سازمان خصوصیسازی گفت: یک جلسه دیگر هم با دانشگاهیان و صاحبنظران خواهیم داشت تا جلسات در محیط دانشگاه کامل شود و در نهایت میتوان موضوع را در دولت پیش برد.
- تکلیف دستمزد کارگران امروز مشخص میشود؟
- رادیو مجازی اتاق ایران – ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
- اعلام اسامی نهایی داوطلبان واجد شرایط دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی فارس
- تشدید بازرسی ها در فارس در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان
- ایجاد فرصت کسب مهارت های آموزشی برای ۶۰۵ هزار صنف در کشور
- دریافت بهای برق تحویلی به صنایع، با استعلام از مجلس رفع ابهام میشود
- سریع ترین خدمت پستی معرفی شد
- کاهش شرط سنی دریافت ارز مسافرتی تا ۵ سال
- برگزاری همایش«چگونه جهانی تجارت کنیم؟» به زمان دیگری موکول شد
- مراکز تعالی منطقهای با مدیریت استانداران تشکیل شود