- ۹۷ درصد منابع بودجه عمومی امسال دولت محقق شد
- ابلاغ قانون الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای
- رشد ۲۲ درصدی تجارت ایران و آفریقا
- تخفیف مالیاتی حقوق والدین برای تولد فرزند سوم
- هشدار رئیس سازمان مالیاتی به شرکتهای بورسی
- پرچمدار سامسونگ چه زمانی وارد میشود؟
- آخرین وضعیت تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲
- تولید نفت کشور به ۵.۷ میلیون بشکه میرسد
- انتشار اوراق ارزی/ تولید نفت کشور به ۵.۷ میلیون بشکه میرسد
- بهرهبرداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی با سرمایهگذاری ۵.۲ میلیارد دلاری
- هیأت انتظامی به تخلفات مدیران و کارکنان بانک مرکزی رسیدگی میکند
- گزارشهای بودجه سال جاری بر اساس قانون مصوب ارائه شود/ شهریور ۱۴۰۰ ماخذ قیمت کالاهای مشمول کالابرگ الکترونیک است
- واکنش خاندوزی به شایعه عدم فروش ارز سهمیهای در صرافیها/یارانه نقدی تغییر نمیکند/ کمیسیون تلفیق تعیین کننده آینده خودرو/ یارانه نان حذف نمیشود
- تعیین تکلیف ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای متروکه در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱
- کاهش ۱۹۲ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت در تابستان امسال
راهاندازی دفاتر نمایندگی کشتیرانی ایران در مناطق مختلف هند
به گزارش پایگاه خبری طلوع اقتصاد،
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای رونق بخشی به فعالیتهای خود در کریدور شمال – جنوب و با راهاندازی دفاتر نمایندگی خود در مناطق مختلف هند، تولیدات صادراتی شرق این کشور را که بهوسیله راهآهن به بنادر غرب هند منتقل میشوند، حمل خواهد کرد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت رونق هر چه بیشتر به فعالیتهای خود در کریدور شمال – جنوب، همزمان با فعالیت منظم و منسجم در بازار روسیه، در حال تقویت فعالیت خود در هند است که بر این اساس، طی مذاکرات و با انجام توافقاتی با راهآهن ملی هند و تولیدکنندگان و بازرگانان هندی، قصد دارد تولیدات صادراتی شرق این کشور در کلکته را که بهوسیله راهآهن به بنادر غرب هند حمل میشوند، بهوسیله ناوگان خود از طریق کریدور شمال-جنوب به روسیه و کشورهای حوزه CIS برساند.
با توجه به اینکه دولت و بازرگانان هند نسبت به توسعه فعالیتهای بازرگانی خود با روسیه، کشورهای حوزه CIS و ایران از طریق کریدور شمال – جنوب بسیار مشتاق و علاقهمند هستند، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهعنوان متولی کریدور شمال- جنوب از ماهها قبل خطوط منظم حمل کانتینری را از بنادر غرب هند به مقصد بنادر جنوبی ایران راهاندازی کرده است.
بیشتر بخوانید:
برای دیدن و مطالعه دیگر اخبار حوزه اقتصادی اینجا کلیک کنید
در این میان، اقدامات اجرایی و بازاریابی صورت گرفته در جهت تقویت و توسعه همکاریها با طرفهای هندی برای حملونقل کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور به روسیه و CIS آغاز شده و با توجه به استقبال بسیار خوب آنها بهسرعت در حال انجام است.

کریدور شمال – جنوب بهترین مسیر موجود برای حملونقل کالا بین هند و روسیه است زیرا مدتزمان ترانزیت از مسیر کریدور شمال – جنوب بین ۲۰ تا ۲۵ روز است، درحالیکه حملونقل در مسیر کانال سوئز به سمت روسیه و کشورهای آسیای میانه بین ۴۰ الی ۵۰ روز زمانبر است؛ بهنحویکه هیچ مسیر دیگری به لحاظ مدتزمان ترانزیت و هزینه حمل توان رقابت با مسیر کریدور شمال-جنوب را برای دسترسی به بازار روسیه و CIS را ندارد و با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته، هدف این گروه کاهش زمان ترانزیت بین هند و روسیه به ۱۵ روز است.
از سوی دیگر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و راهبری بندر سالیانکای روسیه در حاشیه دریای خزر و سرمایهگذاری و توسعه این بندر، ظرف ماههای اخیر گامهای مؤثری را در راستای تقویت فعالیت در کریدور شمال – جنوب برداشته است.
- رادیو مجازی اتاق ایران – ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
- نشست خبری سومین کنفرانس ملی دو سالانه اقتصاد آب
- مولفههای اقتصادی ابزار موثری برای مدیریت ابرچالش آب است
- توسعه مجوزهای ارتباطی بین تجار ایران و افغانستان در اولویت باشد
- ۴ راهکار عملی برای توسعه تعاملات اقتصادی ایران و کویت
- با مشارکت خیرین، هنرستانهای آموزشی در شهرکهای صنعتی ایجاد شود
- نتیجه اولیه احراز اهلیت ثبتنامکنندگان انتخابات اتاقها، امروز به کاندیداها اعلام میشود
- همایش سیاستگذاری اقتصادی در ایران با استفاده از الگوهای جهانی
- به نقشآفرینی بخش خصوصی در برنامه هفتم توجهی نشده است
- با نگاه موجود، به جایگاه مناسبی در زنجیرههای ارزشآفرینی جهانی نخواهیم رسید