- ایران نایب رییس نشستهای اوپک در سال ۲۰۲۴ شد
- افزایش درآمدهای مالیاتی با شناسایی فراریان مالیاتی
- قطار پیشرفت ایران اسلامی در حال حرکت است/ مترو پرند افتتاح شد
- استقبال ۲۷میلیون نفر از طرح کالابرگ الکترونیکی/افزایش سن بازنشستگی در راستای پایداری صندوقهاست
- استقبال ۲۷میلیون نفر از طرح کالابرگ الکترونیکی/ افزایش سن بازنشستگی در راستای پایداری صندوقهاست
- توافق دولت سیزدهم با کشورهای همسایه خزری، صادرات محصولات کشاورزی را افزایش داد
- هدفگذاری تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری ایران و تاجیکستان
- شاخص بهرهوری عوامل تولید در دولت سیزدهم افزایش یافت
- اپراتورهای تلفن همراه ملزم به ارائه بستههای اینترنتی متنوع شدند
- واحد بخار نیروگاه «رودشور» وارد مدار میشود
- رشد مطلوب صادرات ایران به آفریقا
- دولت بنا ندارد بار مالیاتی جدیدی بر مردم تحمیل کند
- احتمال افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق به ۱۲.۵میلیون تومان
- صادرات ایران به عراق ۳۰ درصد رشد کرد
- همکاری ایران و عراق در زمینه تجارت الکترونیک/ راهاندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال
هواپیمای مافوق صوت کم صدای ناسا پنجره جلو ندارد

به نقل از آی ای: هواپیماهای مافوق صوت ممکن است سریع باشند، اما یک مشکل مشخص دارند، آنها صدایی غیرقابل تحمل تولید میکنند. به این صورت که هنگامی که هواپیما سریعتر از سرعت صوت حرکت میکند، به زبان عامیانه امواج شوکه شده و شکل میگیرند و از هواپیما دور میشوند و با یکدیگر ادغام شده و در نهایت صدای بلند غیرقابل تحملی را تولید میکنند که حتی در زمین هم شنیده میشود.
ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری میکند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.
مشخصات هواپیما مافوق صوت X-۵۹
هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت میکند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجرهای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.
رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را “آخرین خط دفاعی” در حوزهای میداند که در آن خلبان میتواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: “قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC [کنترل ترافیک هوایی] و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد.” بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان “پنجره الکترونیکی” یاد کرده، استفاده میکند.
<div id="mediaad-NkMGn" ></div>
بیشتر بخوانید:
برای دیدن و مطالعه دیگر اخبار حوزه اقتصادی اینجا کلیک کنید
- بررسی ماجرای پیام هشدار زلزله
- بررسی تبعات محدودسازی اینترنت و احتمال افزایش فیشینگ
- علی تیموری بازیگر سینما تلویزیون تئاتر
- جنجال بر سر تعداد کسب و کارهای اینترنتی
- سردرگمی زائران اربعین درنبوداینترنت مناسب
- اینماد اجباری پاشنه آشیل کسبوکارهای دانشبنیان
- تکلیف طرح صیانت به زودی معلوم می شود
- خرید گوسفند زنده به شکل کاملاً آنلاین
- فیلم های جدید در راه سینما
- معرفی برترین سایت های اقتصادی