- واکنش اسطوره فوتبال ایران به زلزله خوی + عکس
- برگزاری ۷۴ عنوان نمایشگاهی توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در سال ۱۴۰۱
- افتتاح ۱۲ پروژه عشایری در فارس به مناسبت دهه فجر
- آغاز به کار نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته و مادر، نوزاد و کودک در شیراز
- ۷ پروژه گردشگری در استان فارس به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود
- پیشبینی وام بلاعوض مسکن برای خانوادههای کم درآمد – تابناک
- انتخاب مکان مورد تایید تجمعات مردمی مطالبه ای جدی و عمومی است
- اختیاری بودن خرید کالا در کالابرگ الکترونیکی – تابناک
- توزیع گوشت ارزان در میادین میوه و تره بار
- برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در یکصد مسجد محله های شیراز
- کسب مقام نخست توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس در حوزه HSEE از سوی وزارت صمت
- برگزاری همایش بزرگ دارابی و زرین دشتی های مقیم تهران با حضور مقامات کشوری
- دستور رئیسجمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی در قبض گاز – تابناک
- گره پیچ خورده عرضه خودرو در بورس / بازار ۸ بهمن چطور پیش بینی می شود؟
- تاکید شورای عالی بورس بر ادامه عرضه خودرو – تابناک
۲ هزار میلیارد تومان به تبلیغات کسبوکارهای اینترنتی اختصاص مییابد
به گزارش پایگاه خبری طلوع اقتصاد،
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات حمایتی این وزارتخانه برای کسبوکارهای متضرر شده از قطعی اینترنت، گفت: قرار است هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه صداوسیما و هزار میلیارد بسته تبلیغات ویژه شبکههای اجتماعی برای حمایت از کسبوکارهای متضرر از قطعی اینترنت اختصاص دهیم. بههرحال اگر فیلترینگ برداشته شود از ظرفیت بلاگرها برای جبران صدمات آنها استفاده خواهیم کرد. بحث ما در این مرحله شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی نیست. بلکه ما میخواهیم این بودجه را اختصاص دهیم تا طبق قوانین کشور برای جبران صدمات این کسبوکارها اقدام شود.
امیرحسین اسدی در گفتوگو با اتاق ایران آنلاین گفت: ما قبول داریم قطعی اینترنت به کسبوکارها صدمه میزند. اینترنت شاهراه اتصال و ارتباطات و زیرساخت کسبوکار است. قبول داریم بسیاری از کسبوکارها در اینترنت و شبکههای اجتماعی و اینستاگرام به دلیل فیلترینگ و محدودیت اینترنت دچار مشکلات زیادی از جنس تبلیغات، برندینگ یا از جنس فروش شدهاند.
او با اشاره به تشکیل کارگروهی در وزارت صنعت برای بررسی این مشکلات ادامه داد: هدف از این بررسیها این است که اولاً در دفعات بعدی این اتفاقات برای کسبوکارها رخ ندهد و دوم اینکه تصمیم بگیریم با کسبوکارهای متضرر فعلی چه کنیم. همچنین باید بررسی کنیم چه کسبوکارهایی صدمه دیدهاند و به راههای جایگزین فکر کنیم.
بیشتر بخوانید:
برای دیدن و مطالعه دیگر اخبار حوزه اقتصادی اینجا کلیک کنید
اسدی افزود: حدود ۹۰ درصد از کسبوکارهای حوزه تبلیغات در فضای اینستاگرام دچار مشکل شدهاند. کسبوکارهایی از جنس بلاگرها و تبلیغات در این شرایط تعدیل نیرو داشتهاند. کسبوکارهای خرد در اینستاگرام نیز قطعاً دچار مشکل شدهاند. متأسفانه مرجع آماری نداریم و از آنجا که بسیاری از این کسبوکارها مجوز محور نبودهاند آمار دقیقی هم از آنها نداریم. لذا بر اساس آمار متفاوتی از ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون کسبوکار در اینستاگرام، گفته میشود دچار مشکل شدهاند.

او با تأکید بر اینکه همه کسبوکارها در کشور به دلیل قطعی اینترنت بین ۵ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شدهاند بیان کرد: باید بر اساس ضرر و زیان کسبوکارها میان آنها دستهبندی شود. کسبوکارهایی که دچار مشکلات حیاتی داشته و تعدیل نیروی زیادی انجام دادهاند و کسبوکارهایی که این تغییرات در حد ۵ یا ۱۰ درصد بوده است نباید یکسان حمایت شوند. ما قصد داریم بر اساس این دستهبندی با در نظر گرفتن بستههای حمایتی به کمک این کسبوکارها بیاییم.
اسدی گفت: این پیشنهاد هم مطرح شده است که در زمان بحرانهای امنیتی یا طبیعی تدابیری در نظر گرفته شود تا ارتباط کسبوکارها با بینالملل قطع نشود. بر این اساس این پیشنهاد هم قابل بررسی است که اتاقهای بازرگانی، اصناف، اتحادیهها و ادارات صمت استانها همه مجهز شوند تا در مواقع بحران اینترنت آزاد داشته باشند و دسترسی آنها کامل قطع نشود.
- رادیو مجازی اتاق ایران – ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
- تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمانهای نظام مهندسی
- سیاستهای تجاری چین به سمت آزادسازی و نرمش با جهان تغییر میکند؟
- چگونه از بانکها ارز بخریم؟
- صادرات کالاهای ایرانی ۳.۵ برابر ارزانتر از متوسط کالاهای وارداتی
- راهاندازی بازار خاموشی، به کنترل عرضه و تقاضای برق کمک میکند
- قیمتگذاری دستوری عامل کاهش تعداد واحدهای لبنی
- منابع حاصل از مولدسازی، نباید تامینکننده بودجه جاری کشور باشد
- وضعیت بررسی و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس
- حذف ایران از نقشه تجارت جهانی، رشد اقتصادی و امنیت ما را به خطر میاندازد