به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با بیان اینکه روسیه برای سرمایهگذاری و احداث این طرح اعلام آمادگی کرده، است، افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز برای تأمین اعتبار از منابع خاص داخل کشور پیگیری میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو نقل کشور راه آهن رشت- آستارا را مهمترین طرح ریلی کشور دانست که به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و گفت: این خط ریلی تکمیل کننده راهگذر شمال به جنوب است و ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، این خط ریلی را نیازمند سرمایهگذاری سنگینی دانست و گفت: یکی از گرههای این طرح تملک اراضی مسیر است و سرتاسر این طرح زمینهای کشاورزی ارزشمند وجود دارد و به دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تملک این اراضی نیاز است.
خادمی افزود: علاوه بر این ۲۰ هزار میلیارد تومان هم برای احداث طرح نیاز است که برای تأمین آن باید از منابع داخلی و خارجی استفاده کنیم و مجموع هزینههای این پروژه ۲۲ هزار میلیارد تومان میشود.
خادمی افزود: این خط ریلی ۱۶۴ کیلومتر طول دارد و به دلیل وجود زمینهای کشاورزی، حدود ۵۰ درصد مسیر به احداث پل نیاز دارد که برای ۵۲ کیلومتر آن پل طراحی شده است.
به گفته خادمی، روسیه باید نحوه کمک مالی در این طرح را مشخص کند که از طریق وام دولتی، سرمایهگذاری مشترک یا فاینانس است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور راهآهن رشت- آستارا را طرح کلیدی و راهبردی دانست که شبکه ریلی کشور را تکمیل میکند و میتواند عوائد زیادی از ترانزیت برای آینده کشور داشته باشد.
خادمی افزود: پیشبینی میشود با توجه به اینکه مسیر رشت- آستارا بهترین کریدور حملونقلی بین جنوب شرق آسیا به سمت اروپای شرقی و روسیه است، جذب بار سنگینی داشته باشد و مقدار زیادی از کالاهایی که بین روسیه و هند یا اروپای شرقی و هند در حال انجام است، جذب کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افزود: احداث این طرح به نفع ایران و حملونقل بینالمللی است و اینکه حمل بینالمللی کالا را متحول میکند و میتواند زمینه را برای استفاده از خاک ایران به عنوان یک مسیر ترانزیتی بار فراهم کند.
خادمی گفت: با وجود هزینه ۸۰۰ میلیون یورویی تکمیل راهآهن، معطل روسیه نمیمانیم و همزمان در حال پیگیری تأمین اعتبار از سایر منابع هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تاکید کرد: راه آهن رشت- آستارا مهمترین پروژه ریلی کشور بوده که تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است و ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل میکند.
طلوع اقتصاداقتصاد ایران در حال طلوع دوباره است
اخبار امروز:
0 خبر
- چانهزنی جامعه کارگری و کارفرمایی در تعیین دستمزد
- عیدی ویژه وزیر ارتباطات به مردم
- واریز سود سهام عدالت از امروز؛ از ۶۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان
- بانکمرکزی برای انتشار آمار تورم انتخاب مناسبتری است
- تجارت ایران و عراق سال آینده افزایش مییابد
- نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد
- تسهیل اجرای قانون پایانههای فروشگاهی برای کسب و کارها
- عرضه مستقیم سیب و پرتقال شب عید با قیمت مصوب
- عملیاتی شدن قطار سریع السیر مشهد-تهران در ۱۴۰۲
- بهرهبرداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز
- بهرهبرداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز
- سامانه فکتورینگ مانعی برای تقلب
- سامانه فکتورینگ به چرخه تامین مالی کشور اضافه شد
- تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت
- واردات گوشت از رومانی و استرالیا از هفته آینده
راهآهن رشت- آستارا چقدر هزینه دارد؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
کد خبر:
6360
زمان انتشار:
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ قبل از ظهر -
به گزارش پایگاه خبری طلوع اقتصاد،
بیشتر بخوانید:
برای دیدن و مطالعه دیگر اخبار حوزه اقتصادی اینجا کلیک کنید

اخبار مرتبط
- توضیح رییس بنیاد درباره قیمت مسکن ملی
- پیشبینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲
- عوارض خروج از کشور در سال آینده افزایش نمییابد
- جلسه هم اندیشی با نمایندگان شرکتهای مالک واگن های مسافری
- تردد روان در محورهای شمالی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- اجاره مسکن در محله فردوسی چند؟ + جدول
- حد اقل قیمت خانه ۹۰ متری در محله فردوسی ۴ میلیارد تومان
- پیشرفت نامطلوب مسکن ملی اراک یک سال پس از کلنگ زنی
- رشد قیمت مسکن در جنوب شهر از مناطق شمالی پیشی گرفت
- رشد ۱۷ درصدی سرمایهگذاری در بنادر کشور